lördag 7 april 2012

En trevlig eftermiddag...

Glad påsk till er alla.

Igår var jag och hälsade på min sons underbara farmor och hennes man. Det är alltid så fantastiskt stärkande att prata med dessa två. Dom har en så enkel syn på livet, efter att ha gått igenom många motgångar och tom krig. Jag hade med mej ett påskägg med fröer och en dubbel pingstlilja som var så fin. Mannen blev så lycklig för hans mormor brukade odla sådana när han var liten pojk. Roligt när presenterna blir så personliga och berör på ett sätt man inte hade en tanke på när man stod i butiken och valde gåvan.


Vi lever verkligen i ett överflöds samhälle, där vi tar det mesta för givet, och där vi tror att prylar och pengar ger oss livsglädjen vi vill ha.
När jag kommer därifrån försöker jag se livet igenom deras ögon och helt plötsligt är inte en del av mina problem speciellt stora. Ofta handlar det väl om att man inte hunnit ditten och datten, men är det egentligen så viktigt att ha allt tipp topp.

Ja det är stora grubblerier så här på påskafton.

Önskar er alla en trevlig fortsatt helg..

Kram Nettan

1 kommentar:

Marina sa...

Tack för att du delar med dig av grubblerierna. Det är bra att få lite perspektiv ibland.

Kram o glad påsk!